Prodej firem je skvělou možností, pokud už nechcete v podnikání pokračovat, ale přesto byste rádi zachovali chod své firmy. Vy si tak můžete dopřát kýžený odpočinek, a přitom firmu předat do zkušených rukou lidí, kteří jsou připraveni navázat na vaše vize.
Společné představy
Aby bylo umožněno hladké předání firmy a její následné pokračování, je důležité najít společné zájmy. Prodej firem je tak veden hlavně podle vašich představ. Záleží pouze na vás, jaké nastavíte priority. Zda je pro vás důležité, aby firma pokračovala ve stejném režimu, nebyla utlumena její činnost, či stávající zaměstnanci nepřišli o svou práci. Vaše ambice mohou být různé – proto je nastavení jasných pravidel klíčové. Dle těch je pak vybírán ideální zájemce.
Vhodná protistrana
Potenciální zájemce je vybírán tak, aby splňoval vaše požadavky. Jednat se tak může o stejné představy o pokračování firmy, její produkci a podobně. Pokud pro vás však pokračování firmy není klíčové, samozřejmě lze upřednostnit cenu, kterou za firmu dostanete. Ať už se rozhodnete jakkoliv, protistrana je vybírána podle konkrétních pravidel. Široká databáze potenciálních zájemců umožňuje oslovit hned několik lidí, ze kterých pak můžete vybrat toho pravého pokračovatele firmy.
Cena firmy
Pokud nemáte konkrétní představu o ceně firmy, což je zcela běžné, pak oceníte také pomoc profesionálů s oceněním firmy neboli valuací. Ta probíhá na základě bohaté praxe, s náhledem na aktuální stav české i světové ekonomické situace a dalšími dostupnými informacemi. Spojením těchto věcí je tak umožněno správné nacenění firmy – tedy cena, kterou následně na trhu opravdu získáte. Prodej aktivních firem díky tomu probíhá hladce.
Ukončení podnikání rozhodně nemusí znamenat konec provozu vaší firmy. Namísto toho ji můžete předat zájemci, který naváže na vaši práci a bude společnost dále rozvíjet.